Hallo iedereen,

Ik ben Simone, en ik ben 17 jaar. Ik moet voor mijn opleiding tandartsassistente een essay maken.

Een van de mogelijkheden was het om dit essay om een grote enquete heen te bouwen, dat wil ik nu doen.

Ik zou het leuk vinden als iedereen deze enquete zo volledig mogelijk wil invullen, zodat ik een goed essay kan maken.

In deze enquete wil ik proberen aan te tonen dat er verband bestaat tussen gebitsverzorging en de toestand van het gebit.

Ook wil ik onderzoeken wat het gemiddelde aantal vullinge/kronen etc. is bij een bepaalde leeftijdscategorie. Verder wil ik onderzoeken of er aan te tonen is dat bepaalde tandpasta's beter zijn voor het gebit of dat er zelfs aan te tonen is dat in bepaalde provincies gebitten beter zijn dan in andere.

Het duur maar een minuut of 10 (als je heel uitgebreid invult mischien 15)

Ik zou het fijn vinden als je de onderstaande enquete wilt overkopieren naar je mailprogramma (bv outlook express). En vervolgens de enquete invult en mailt naar : Simoontje_1987@dcemail.com.

Dit lijkt wat omslachtig maar aangezien ik op verschillende forums deze enquete heb gepost is het voor mij makkelijker als alle ingevulde enquetes op 1 mailadres binnenkomen. En hoef ik niet alle forums bij langs voor de antwoorden.

Voor jullie is het voordeel dat er meer privacy is. Natuurlijk kun je ook vragen aan je vader/moeder, broer/zus, zoon/dochter, man/vrouw of vriend/vriendin of hij/zij deze enquete ook wil invullen. Dat maakt het leuke voor jullie en ik krijg er meer antwoorden door waardoor mijn enquete betrouwbaarder word.

Indien bepaalde vragen niet voor je gelden kun je antwoorden met niet van toepassing (nvt)

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Vr 1. Hoe oud ben je?

Vr 2. Ben je een man of een vrouw?

Vr 3. Welke provincie woon je?

Vr 4. Wat is je beroep, waar studeer voor of wat voor school doe je?

Vr 5. Hoe vaak per dag poets je je tanden?

Vr 6. Wat voor merk tandpasta en -borstel gebruik je?

Vr 7. Gebruik je nog andere mondverzorgingsproducten (zoals floss, mondspoeling?)

Vr 8. Rook je? zo ja hoeveel en wat voor merk?

Vr 9. Gebruik je speciale tandpasta/mondverzorgingsmiddelen omdat je rookt?

Vr 10. Vind je dat je aan je gebit kunt zien of je rookt?

Vr 11. Snoep je veel? en zo ja wat voor soort snoep/koekjes?

Vr 12. Drink je veel bier/breezer/cola of andere suikerbevattende dranken?

Vr 13. Heb je een tonpiercing of heb je er een gehad? zo ja hoe lang geleden?

Vr 14. Heb je ooit problemen gehad door je tongpiercing (bv stukgebeten tanden of kiezen)?

Vr 15 Heb je een tandjuweel (diamantje of stukje goud op je tand geplakt) of heb je er een gehad? zo ja hoe lang geleden?

Vr 16. Heb je ooit problemen gehad door je tandjuweel (bv beschadigt glazuur)

Vr 17. Kauw je vaak kauwgum? zo ja welk merk?

Vr 18. Hoeveel vullingen heb je ongeveer?

Vr 19. Hoeveel van deze vullingen zijn amalgaam en hoeveel zijn composiet (wit) of anders (goud)?

Vr 20. Hoeveel andere gebitsrestauraties heb je (kronen, bruggen, protheses)?

Vr 21. Waar zijn deze gebitsrestauraties van gemaakt (bv goud, porcelein)?

Vr 22. Hoeveel kiezen zijn er ooit bij je getrokken?

Vr 23. Hoe vaak heb je een wortelkanaalbehandeling ondergaan

Vr 24. Hoe oud was je toen je je eerste gaatje had?

Vr 25. Hoe oud was je toen je je laatste gaatje had?

Vr 26. Hoe oud was je toen je eerste kies werd getrokken?

Vr 27. Hoe oud was je toen je laatste kies werd getrokken?

Vr 28.Hoe oud was je toen je je andere gebitsrestauraties kreeg (bv kroon,brug prothese)?

Vr 29. Hoe oud was je toen je je wortelkanaalbehandeling heb gehad?

Vr 30. Heb je een beugel of heb je ooit een beugel gehad? zo ja hoe oud was je toen?

Vr 31. Vind je dat je gebit beter geworden is door je beugel?

Vr 32. Hoe nerveus ben je voor de tandarts?

Vr 33.Wat vind je het engste bij de tandarts?

Vr 34. Ben je tevreden over je tandarts?

Vr 35: Mag ik bij onduidelijkheid over antwoorden terugmailen om verder uitleg over een antwoord te vragen?

Nu volgen nog een paar kreten die verband houden met de tandarts, ik zou het fijn vinden als jullie er een cijfer voor willen geven tussen de 1 en 10 hoe eng/nerveus jullie dit vinden of er voor zijn. en evt. er iets bij typen om het te motiveren.

1 = niet eng

10 = doodeng

De wachtkamer:

De geur:

De geluiden in de wachtkamer:

De assistente:

De stoel:

De lamp:

Het spiegeltje:

De sonde (haakje):

Het blazertje waarmee de tandarts de kies droog maakt tijdens de controle of vlak voor he leggen van de vulling:

De suctieslang waarmee de assistente je speeksel en het koelwater van de boor wegzuigt:

Tandsteen verwijderen:

De verdovingsspuit:

De boor:

Geef hieronder aan hoe tevreden je bent over ditgene dmv een cijfer van 1 t/m 10

De witheid van je gebit:

De stand van je gebit:

Het aantal vullingen in je gebit:

Je tandarts:

Hartelijk bedankt voor het invullen van deze enquete.

evt. resultaten zal ik in het forum weergeven maar dat zal nog wel een poosje duren.

Groetjes simone.