Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

KM essentieel voor juridische sector, zeggen CIO'

  • Gerrit

    Kennismanagement wordt steeds meer als de topprioriteit voor juridische firma's gezien. Volgens een onderzoek van iManage zal bijna 70% van de CIOs binnen twaalf maanden een oplossing voor verbeterde samenwerking ten aanzien van cliëntinformatie en ‘best practice’ invoeren. iManage voerde het onderzoek uit onder CIO's van 's werelds beste advocatenkantoren die aanwezig waren op een CIO wereldconferentie. De uitkomsten lieten een duidelijke trend zien van management van standaarddocumenten naar complete centrale samenwerking bij zaken. Een centrale samenwerkingsoplossing geeft advocaten de mogelijkheid alle documenten, gebeurtenissen, acties en contacten voor iedere individuele cliënt in een via het internet bereikbare, gecontroleerde en centraal geregelde omgeving te bekijken. De mogelijkheid om informatie over zaken te delen is belangrijk aangezien concurrentie in de markt toeneemt en advocaten meer onder tijdsdruk staan. Een portal voor centrale samenwerking geeft advocaten en cliënten de mogelijkheid om op welk tijdstip of welke plaats dan ook, toegang tot actuele informatie te verkrijgen. Het betekent dat mensen zich binnen enkele uren in plaats van dagen van een zaak op de hoogte kunnen stellen.

    http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=13676

  • Ad de Beer

    Het wordt eens tijd dat kennismanagement uit de zeepbel van de ICT wordt getrokken. Kennismanagement gaat over mensen, dus is het een zaak van HRM. ICT KAN daarbij een ondersteunende rol spelen, maar dat is een bijzaak.

    Primair gaat het erom dat de kennis die in de organisatie aanwezig is op een dusdanige manier gestuurd wordt dat de kennis voor de organisatie behouden blijft en ook verder ontwikkeld wordt.

    Helaas werpt de ICT zich op alle zaken en heeft daarmee meer problemen veroorzaakt dan oplossingen gecreeerd. Aan de andere kant is het jammer dat met name de P-afdelingen over zo weinig professionaliteit beschikken dat ze niet in staat zijn invulling te geven aan kennismanagement, competentiemanagement, lerende organaties en zo voorts. Een gerichte verbetering van de kwaliteit van P-afdelingen heeft dan ook meer nut dan het rücksichtlos inkopen van allerlei ICT tools.

    Ad de Beer

  • William

    Helemaal mee eens.

    Ik ben als IT-er werkzaam met een brede interesse… er wordt snel gegrepen naar tools terwijl er nagedacht zal moeten worden over het waarom (lange termijn visie) en welke middelen ingezet zouden moeten worden om deze doelen te bereiken.