Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Workshop kennis delen

  • sandra

    Hallo,

    Hier een dringende oproep! Ik wil graag een workshop geven in een organisatie over het feit dat kennis delen van essentieel belang is. Ik had het idee de groep in vieren te verdelen en elk een stukje van een geheel te laten zien (bijvoorbeeld een schilderij of een stuk tekst). Ze moeten dan door middel van overleg in tien minuten uitvinden wat hoe het geheel eruit ziet. Dat kan dus alleen als ze de kennis die ze samen hebben van het stukje met elkaar delen. Heeft iemand hier ideeen over/voor. Wat is een geschikt voorwerp of verhaal? Het mag maar een kwartier duren dus het moet niet al te gecompliceerd zijn!

    Alvast bedankt.

    Groetjes,

    Sandra

  • Nico

    Sandra,

    Iets dergelijks outdoor gedaan. Eén grote groep werd in meerdere groepen verdeeld. Elke groepslid kreeg de opdracht een bepaald traject dmv stafkaarten voor te bereiden. Na de voorbereiding bleek elk individu een gedeelte van een groot traject te hebben voorbereid. Met 3 man (afkomstig uit diverse groepjes) kon je een heel traject afleggen echter wel zonder kaart. Hierdoor leerde je dus vertrouwen in elkaar te hebben.

    Er waren meerdere trajecten (in mijn geval stervormig andere varianten mogelijk). In het verzamelpunt werden de bestaande groepen gehandhaafd maar moest men op basis van mondelinge informatie van andere groepen door naar het startpunt van de tegemoet komende groep. Zeer veel nadruk op kennis/ervaringsoverdracht.

    Schematisch: X1+X2+X3 starten in A en lopen naar B. Y1+Y2+Y3 starten in C en lopen naar B. In B ontmoeting en overdracht. Xn lopen naar C, Yn lopen naar A.