Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ERP-systeem

  • rick

    Kan iemand mij vertellen wat een ERP-systeem is. Ik heb er nog nooit van gehoord maar ga solliciteren bij een organisatie die dat onlangs ingevoerd hebben.

    Waar ga ik over praten?? Help me

    rick

  • Gerrit

    Rick,

    ERP staat voor Enterprise Resource Planning. “ERP systems permit organizations to manage resources across the enterprise and enable the integration of sales management, component procurement, inventory management, manufacturing control, project management, distribution, transportation, finance and other functions”.

    bron: Dynamic Enterprise Innovation (exclusive Baan edtion, 1998)

    voor verdere orientatie kijk eens rond op de http://erp.startpagina.nl

    succes met je sollicitatie,

    Gerrit

  • Danny Peters

    Dit is inderdaad de perfecte definitie. Wat dat bedrijf gedaan heeft (of heeft proberen te doen) is het optimaliseren van de bedrijfsprocessen. Ze hebben een nieuwe proces ontworpen en actief gemaakt (meestal met nieuwe software en hardware) dat alle afdelingen met elkaar verbindt en informatie makkelijk door het bedrijf laat vloeien. Als het meer technisch gericht is kan het zo zijn dat de processen op arbeidsniveau met elkaar gekoppeld zijn, dat betekent dat machines gekoppeld zijn en dat afdelingen van elkaar weten wat ze produceren en wanneer ze dat doen.

    Zo krijgt de organisatie meer informatie over zichzelf, het scheelt vaak heel wat euro's, meestal na een aantal maanden of zelfs jaren, ERP is vaak ingrijpend en brengt veel veranderingsprocessen met zich mee.

    Hopelijk heb je hier iets aan.

    Succes met het gesprek!

    Danny Peters

    info@dannypeters.com

    www.dannypeters.com