Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat voor effect heeft een intranet op de commitmen

  • M E Kruijer

    Ik ben een doctoraal student Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Nu wil ik als scriptie onderwerp onderzoeken in hoeverre een intranet in een organisatie effecten heeft op de commitment van het personeel.

    Betrokkenheid van het personeel heeft veel invloed op de prestaties van de mensen en hun inzet, dit is uit meerdere onderzoeken gebleken.

    Ik ben nog op zoek naar organisatie(s) die hieraan mee willen werken. Ook factoren zoals de doelstellingen alvorens de implementatie van een intranet en of die behaald zijn kunnen mee worden genomen in het onderzoek.

    Wilt u meer informatie of heeft u vragen?

    Mail me op marko.kruijer@student.uva.nl

  • Danny Peters

    Hallo Marko,

    Interessant onderwerp. Ondanks dat uit alle onderzoeken blijkt dat het intranet uberhaupt nog maar sporadisch gebruikt wordt (in 84% van de bedrijven aanwezig, de echte toepassingen worden in slechts 17% gebruikt (samen aan projecten werken)).

    Er kleven natuurlijk een aantal aanverwante onderwerpen aan je onderzoek: je praat over commitment/intranet/betrokkenheid/prestatie en inzet. Dat is nogal wat. Je uitgangspunt is het gebruik van intranet en het commitment. Dat betekent dat je gaat praten over de manier waarop je je intranet inricht om je personeel warm te krijgen. Ik denk dan aan lijnmanagement die bepaald per afdeling of unit welke informatie en hoe de informatie op het intranet komt te staan. Commitment krijg je als je toegevoegde waarde biedt, zoals: (echt) kennis delen, agendabeheer, projecten beheren, competenties van collega's inzien, enz.

    Succes in ieder geval met je onderzoek, ik denk graag met je mee!

    Met groet,

    Danny Peters

    www.dannypeters.com