Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

persoonlijk ontwikkelingsplan

  • Brenda en Melanie

    Wij willen graag meer informatie over de 360 graden feedbackevaluatie. Dit onderwerp betreft namelijk onze afstudeeropdracht. Aangezien er niet veel informatie over dit personeelsinstrument te vinden is willen we graag via deze weg informatie over de terugkoppeling en evaluatie van dit systeem.

    Hoe hebben jullie dit aangepakt?

    Daarnaast is de 360 gradenfeedback evaluatie bij ons afstudeerbedrijf een instrument voor de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers. Er moeten dus ontwikkelingsplannen opgesteld worden. Dit gebeurt op het moment niet, waardoor het systeem zijn doelmatigheid verliest.

    Wij willen graag weten hoe een succesvol persoonlijk ontwikkelingsplan eruitziet en hoe deze opgesteld wordt.

    bij voorbaat dank

  • Monica

    Anne Radford (UK) heeft hierover een kort en praktisch boekje geschreven (weliswaar in het engels). Je kunt haar op internet vinden en on line het boekje bestellen (zo'n f 30,–).

    Succes verder.

    Monica

  • Danny Peters

    Hallo,

    Ik heb een artikel geschreven over Human Capital Improvement (HCI (copyright)). Het ontwikkelen van mensen binnen organisaties. Daarin behandel ik ook de 360 gradenfeedback. Slechts een klein gedeelte, ik heb op andere momenten in lezingen dit wel expliciet aangehaald.

    Voor een POP (persoonlijk ontwikkelingsplan) kun je een gratis cd-rom aanvragen op: http://www.oom.nl/persoonlijk_opleidingsplan.htm Daar staat erg veel op.

    Literatuur: 360 graden-feedback als eye-opener, Jacco van den Berg,Loek van den Broek,Saskia Pijs. Van: Kluwer bedrijfsinformatie. ISBN: 90-267-27-135

    Heel veel succes. Nog vragen? Stel ze gerust.

    Danny Peters

    lerende-organisaties@dannypeters.com

  • Marie

    Hallo Brenda en Melanie,

    Ik ben zelf sinds een jaar werkzaam bij een grote organisatie waar ook niet op alle afdelingen een persoonlijk ontwikkelingsplan wordt opgesteld. Daarom ben ik zelf op zoek gegaan. Een goed profiel om vanuit te werken kan je vinden op: www.transfergroep.nl/?h=3&s=1&c=396 - 23k, misschien doet de link het niet goed, dan kan je onder persoonlijk ontwikkelingsplan zoeken bij google, zo heb ik hem ook gevonden. Verder kan het bedrijf &Samhoud jullie uitleg geven over de aanpak:www.samhoud.nl

    Veel succes!