Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Landmark Education

  • danny

    Landmark Education in Amsterdam is volgens mij een lerende organisatie.

    Meer info : Raadhuisstraat 15 aldaar.

  • Marloes

    Landmark is een oplichtersbende die mensen geld uit hun zak klopt

  • Joop Remme

    In de hoop niet te onaardig over te komen, wil ik beklemtonen dat Landmark geen lerende organisatie is, maar een sekte (maakt nogal verschil).

    Een organisatie opgezet met het oogmerk je dingen wijs te maken ('leren') is daarmee nog geen lerende organisatie.

    Landmark houdt zich bezig met “personal effectiveness”; een legitiem onderdeel van organizational learning. Echter, de methode die het daarbij hanteert bestaat uit niet meer dan “een spiegel voorhouden”. Dit kan heel waardevol zijn - welke trainer doet dat niet van tijd tot tijd? -, maar je moet dan wel verder kunnen gaan en een professionele aanpak hebben voor de mogelijke gevolgen van “een spiegel voorhouden”.

    De reden om Landmark een sekte te noemen is dat de organisatie (die erg onduidelijk blijft voor de doorsnee deelnemer aan trainingen) een scherpe scheiding aanbrengt tussen mensen die tot Landmark behoren en de dwazen daarbuiten. Als deelnemer aan trainingen wordt men voortdurend aangespoord anderen binnen het bereik van Landmark te brengen en wordt wantrouwen gecultiveerd jegens diegenen die weigeren met Landmark mee te doen.

    Als je mensen wilt stimuleren bij hun leerprocessen, dan moet je aandacht hebben voor wat in hen om gaat en daar respect voor hebben. Landmark blijkt alleen aandacht te hebben voor de eigen commerciele belangen.

    Essentieel voor organizational learning is de aandacht voor dialoog, zowel de dialoog binnen jezelf als de dialoog tussen mensen. Dit vraagt om transparantie en de bereidheid om eerlijk informatie te delen. In de praktijk blijkt hoezeer Landmark hiertoe niet in staat is.

    Ik ben als consultant en MBA docent al jaren bezig met organizational learning, en reageer mede vanwege de begrispverwarring die ik nogal eens zie optreden rodn dit begrip.danny schreef:

    >

    > Landmark Education in Amsterdam is volgens mij een lerende

    > organisatie.

    > Meer info : Raadhuisstraat 15 aldaar.

  • Joop Remme

    Beste Marloes,

    Als je mijn bericht op de website hebt gelezen, zul je begrijpen dat ik het zonder meer met je eens ben.

    Groeten,

    JoopMarloes schreef:

    >

    > Landmark is een oplichtersbende die mensen geld uit hun zak klopt

  • Marcel Burger

    Beste Joop,

    Heb je info voor mij waarmee je je visie op Landmark kan onderbouwen? Ik voer regelmatig discussies met Landmark adepten en alle hulp is welkom!

    Ik betwijfel overigens of je Landmark als secte zou moeten bestempelen omdat zover ik kan overzien Landmark er niet op gericht is mensen voor onbeperkte tijd aan zich te binden. Duur is het wel!